Nośniki cyfrowe stają się obecnie coraz częściej wykorzystywanym elementem nowoczesnej komunikacji marketingowej.
Digital Signage jest systemem emisji dowolnej, w pełni interaktywnej treści za pomocą nośników cyfrowych. Nośnikami tymi są monitory LCD, ściany wideo, ściany LED lub projektory, które stają się coraz bardziej popularnymi mediami reklamowymi.
Za pomocą centralnie i zdalnie zarządzanej sieci cyfrowych ekranów, można skutecznie rozpowszechniać treści promocyjne, informacyjne, czy rozrywkowe.
Digital Signage, to najszybciej rozwijająca się gałąź nowoczesnego marketingu.
Na system Digital Signage składają się następujące elementy:
- nośniki - ekrany
- źródła sygnału - odtwarzacze, serwery wraz z systemami dystrybucji
- oprogramowanie do zarządzania i modyfikowania treści
- wyświetlana treść.
Treść, jaką przekazują nośniki Digital Signage jest bardzo zróżnicowana. W zależności od potrzeb Klienta cyfrowy nośnik może wyświetlać prostą informację tekstową, logotypy, banery, statyczne pliki graficzne, animacje, filmy, aż po audycje TV, czy serwisy internetowe.
Zalety Digital Signage, to:
- wysoka skuteczność przekazu
- atrakcyjny sposób prezentowania informacji
- istotny wpływ na wzrost poziomu sprzedaży lub świadomości marki
- możliwość szybkiej aktualizacji przekazu – także poprzez Internet
- szybka komunikacja z wieloma odbiorcami jednocześnie - w jednej lub wielu lokalizacjach
- administracja treścią i sprzętem z jednego centralnego punktu
- nowoczesne nośniki o estetycznym wyglądzie
- oszczędność kosztów.
Zastosowanie rozwiązań Digital Signage jest wskazane wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba przekazywania aktualnej i dynamicznie zmieniającej się informacji. Najczęściej systemy cyfrowej komunikacji z klientem wykorzystywane są w:
- sklepach, centrach handlowych
- punktach usługowych, instytucjach, urzędach
- lotniskach, dworcach, szpitalach, przychodniach
- hotelach, restauracjach, pubach
- muzeach, salach wystawowych
- bankach i innych instytucjach finansowych.